بلاگ

انتخاب بهتر هندزفری

نکته هایی که در انتخاب بهتر هندزفری به ما کمک می کنند.

۱برند مد نظرتان را معلوم نمایید:

درست است که اغلب گوشی های همراهی که حاوی جک ۵/۳ هستند با اغلب هندزفری های موجود سازگارند ولی برگزیده تر است ، هندزفری تهیه کنید که هم برند با برند گوشی همراهتان باشد . زیرا امکان دارد در صورت رعایت نکردن این مسئله در بعضی موردها دچار مشکل شوید یا کیفیتی که در نظر دارید را دریافت نکنید . این مسئله از نظر زیبایی هم مورد اهمیت است .

به طور مثال در نظر بگیرید مصرف کننده گوشی آی فون از هندزفری با برندی بجز Apple استفاده کند ، درست است که می تواند توسط آن مکالمه نماید ولی از نظر زیبایی آنچنان خوشایند به نظر نمی رسد .

 

۲هزینه ای که در نظر دارید را مشخص نمایید :

همانند هر کالای دیگری که برای تهیه آن هزینه ی خود را بررسی می کنید ، برای خرید هندزفری نیز باید بودجه ای که در نظر دارید را مشخص نمایید . تهیه یک هندزفری با قیمت پایین و فاقد کیفیت امکان دارد برای شما مشکل ایجاد کند . بنابراین بهینه تر است قبل از گزینش و اعلام هزینه ، تحقیق نمایید و موردی که تهیه آن به نفع شما است را برگزینید.

۳ما بین گزینه های بلوتوثی و سیمی یکی را برگزینید :

با عنایت به گوناگونی بالای انواع هندزفری می بایست بین این دو مورد یکی را برگزینند برای افرادی که نمی خواهند هزینه بالایی را تقبل نمایند نمونه های سیمی بهترین مورد است و برای آن سری از افرادی که می خواهند راحت تر از هندزفری استفاده نمایند گزینه بلوتوثی بهتر است .

مسلما” می بایست در خرید انواع بلوتوثی نیز برند را در نظر داشته باشید . زیرا بعضی از نمونه های ارزان برد پایین و کیفیت کمی دارند . در مورد خرید هندزفری سیم دار هم باید به سیم آن توجه داشته باشید که دارای ضخامت باشد . زیرا سیم های ضخیم عمر بیشتری دارند و نیز سوکتی که جهت اتصال به تلفن هست را با دقت بررسی کنید تا به درستی باسیم مرتبط باشد.

 

۴به شکل ظاهری هندزفری توجه نمایید:

از هندزفری هایی که داخلشان از یک لوله توخالی به کاررفته است استفاده نمایید . این هندزفری ها دقیقا” همانند هندزفری های معمولی می باشد تنها تفاوت آنها این است که آن بخش از هندزفری که با گوش در ارتباط است از یک لوله توخالی که از داخل آن هیچ سیمی عبور نکرده است ، دست شده . اینگونه است که صدا به مستقیما” از هوای داخل این لوله خالی و با ارتعاش مولکول های هوا به گوش شما خواهد رسید و باعث کاهش امواجی که به مغز می رسد ، می شود.

 

۵چگونگی قرار گرفتن گوشی های هندزفری بر روی گوشتان را در نظر بگیرید:

اکثر افراد علاقه ای به اینکه گوشی هندزفری را مستقیما” درون گوش خود کنند ندارند و راحت ترند که از هندزفری های نارنجکی استفاده نمایند. اگر چه باید به این مسئله نیز توجه داشت که بدنه هندزفری به گوش شما صدمه و ضربه ای وارد ننماید ، از اینرو اغلب شرکت ها و تولید کنندگان در ساخت این قسمت از هندزفری از الیاف های بخصوصی استفاده می نمایند تا هم گوش و هم لاله گوش را اذیت ننمایند و نیز مانع از ارتباط مستقیم صدا با گوش می شود. در اصل هر اندازه که این روکش ها و اسفنج ها روی هندزفری پهن تر باشد ، به جلوگیری از آسیب دیدگی گوشتان کمک بیشتری می کند . بنابراین در زمان تهیه هندزفری دقت نمایید که نیاز به هندزفری داخل گوشی دارید یا روی گوشی . در میان فروشندگان این مسئله با دو اصطلاح به ترتیب داخل گوشی: in-ear و روی گوشی: on-ear معروف است.

۶برخی از هندزفری ها توانایی بر طرف کردن نویز را دارند:

اکثر اوقات شما نیاز به تمرکز بر روی کارتان دارید تا بتوانید از آن لذت ببرید و استفاده نمایید و در آخر با دقت فراوان آن کار را به اتمام برسانید.

بسیاری از هندزفری ها تولید شده اند که توانایی بر طرف کردن نویز را دارند و در پروازهای طولانی به کار خلبانان می آیند . گرچه انواع ساده تری از این نمونه هندزفری ها کماکان تولید می شود که کمکی برای صرف کمتر هزینه برای مصرف کنندگان است. درون این هندزفری ها که از طریق اصل تداخل مخرب که مانع از به گوش رسیدن امواج صوتی می شوند. البته این سری از هندزفری ها اکثرا” جهت استفاده افرادی به کار می آید که نیاز به نشنیدن صداهای تقریبا” کم ویا ضعیفی مانند حرف زدن ، پچ پچ کردن ، روخانی کتاب و …. دارند . ولی مدل های پیشرفته و قوی تری هم تولید شده است که جهت بعضی خلبان ها به کار می رود . که باعث جلوگیری از رسیدن صدای شکست دیوارهای صوتی در اثر حرکت هواپیما به گوش خلبان می شود. بنابراین اگر نیازمند چنین امکاناتی از هندزفری خود هستید می توانید این نمونه را خریداری نمایید.

۷به نوع صدایی که تمایل دارید گوش دهید دقت نمایید:

با عنایت به این مسئله که سبک های موسیقایی و صوتی بخصوصی روزانه در حال پیشروی به بازار است ، تولید کنندگان نیز دقت می کنند تا هندزفری های بخصوصی را برای صداها با سبک های خاص تولید کنند . به عنوان نمونه می توان اشاره کرد به شخصی که به موسیقی پاپ علاقه دارد و گوش می دهد ، از لحاظ فنی باید هندزفری خریداری نماید که برای این تون موسیقی تهیه شده باشد و برای الباقی موسیقی ها نیز به همین گونه طراحی می شود . از نظر دیگر اگر برای تماس های تلفنی می خواهید هندزفری تهیه نمایید، نیازی نیست که از هندزفری استریو استفاده نمایید!

۸قبل از آنکه بخواهید هندزفری را تحویل بگیرید از سالم بودن آن با خبر شوید:

هندزفری را حتما” در هنگام خرید بررسی نمایید تا گوشی هایش سالم باشد و کیفیت صدا به گونه ای نباشد که شما را اذیت نماید . هندزفری های بی کیفیت صدای بم و خفه ای دارند و صدا را به صورت غیر واقعی به گوش می رسانند و پس از چند مدت امکان دارد که آسیب های جدی به گوش برسانند.

۹خرید هندزفری باید از محل قابل اطمینان و با خدمات پس از فروش صورت پذیرد :

برای خرید هندزفری مطمئن شوید که به طور حتم دارای گارانتی معتبر باشد . خرید هندزفری بدون خدمات پس از فروش یا گارانتی فاقد نام ونشان می تواند برای مصرف کننده ایجاد مشکل نماید و نیز تهیه هندزفری از مراکز خرید معتبر بهتر می باشد.

۱۰از هدفون خود چه موقع و برای چه استفاده می کنید

شاید سوال جالبی باشد اما بسیاری از افراد از هدفون ها فقط برای تماس های تلفنی روی سیستم استفاده می کنند، بسیاری از افراد هم هستند که از این وسیله برای کم کردن صدای اطراف استفاده می کنند. عده ای هم هستند که می خواهند با استفاده از هدفون صداهای ملایم را به طور طبیعی تجربه کنند و عده ی بیشتری هم از هدفون های استریو برای لذت بردن از موسیقی استفاده می کنند. به هر حال شما در هر دسته خاصی قرار بگیرید باید بدانید که هدف شما خرید هدفون های خاصی است به عنوان مثال کسی که از هدفون ها برای دریافت و ارسال تماس صوتی استفاده می کند باید بداند که آیتم هایی مثل کیفیت بلندگو باید طوری باشد که نویز دریافت نکند، خصوصا برای افرادی که در مراکز اورژانس کار می کنند. از طرفی میکروفون هم باید طوری باشد که صدای شما را با کیفیت ارسال کند، بسیاری از هدفون ها هستند که میکروفون را پشتیبانی نمی کنند. پس موقع خرید به نیازتان توجه داشته باشید.

این ۱۰ مورد از مهم ترین مورد ها در تهیه هندزفری بود که برای شما عنوان نمودیم. جدیدا” تغییراتی در شکل و پورت های هندزفری ها داده شده که به عنوان نمونه بعضی از این شرکت ها هندزفری ها یشان را به طور یو اس بی طرح ریزی می نمایند و برخی سوزنی و یا دو سوزنه و برخی دیگر تک سوزنه . با عنایت به این مسئله که یو اس بی ها فقط بر روی کامپیوتر ها کار می کنند امکان دارد محدودیت ایجاد کند و شما قادر نباشید برای گوشی موبایل خود از آن ها استفاده نمایید . ولی می توان از کیفیت بالای پورت های آن ها اطمینان حاصل نمود.

هندزفری جزو لوازم جانبی گوشی همراه به شمار می آید که برای عمل مکالمه و گوش دادن به فایل های صوتی به کار می رود . با استفاده از هندزفری می توان با وضوح و فارق از دخالت صداهای محیط به فایل صوتی که مد نظرتان است گوش دهید و یا باکیفیت صدایی بالا مطالعه کنید.

هندزفری ها دارای دو دسته ، هندزفری های فاقد سیم و هندزفری های سیم دار تقسیم می شوند که هر مصرف کننده با توجه به نیاز و مصرفی که از هندزفری دارد نمونه های با سیم و فاقد سیم آن را تهیه می نمایند.

هندزفری های بدون سیم: توسط هندزفری های بدون سیم یا بلوتوث در هر زمان و مکان خصوصا” در زمامن رانندگی می توانید بی آنکه نگران از آسیب دیدن سیم هندزفری باشید ، با گوشی همراه خود فایل های موسیقی گوش دهید و لذت ببرید و یا صحبت بنمایید . همچنین می توانید در مواقعی که به هندزفری بدون سیم خود نیاز ندارید آن را خاموش نموده و به این ترتیب از شارژ مدت بالای آن بهره مند شوید.

هندزفری های با سیمی: در هندزفری های با سیم شما بدون نگرانی از اتمام شارژ به کار خود با هندزفری ادامه داده و این هندزفری اطمینان کامل در مقابل با قطع ارتباط به شما می دهد . برای جلوگیری از اتصالی و یا قطعی

درسیم هندزفری شما می بایست مواقعی که از هندزفری استفاده ای ندارد سیم آن را مرتب و جمع نموده و توسط یک کش یا بست آن را ببندید و این راه ساده و آسان جهت اضافه کردن طول عمر هندزفری با سیم به طور سالم می باشد.

مزیت های هندزفری:

– هندزفری ها ، خصوصا” هندزفری های بدون سیم در لحظه رانندگی احتمال پیش آمدن تصادفات را به صورت قابل توجهی کاهش خواهد داد .

– از دیگر مزایای هندزفری ها می توان اشاره ای به موج های مغناطیسی نمود که در زمان بر قرار شدن ارتباط و مکالمه با گوشی های همراه به مغز می رسد را به طرز قابل توجهی کاهش می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *